Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Proiecte Erasmus +
Grădinița cu Program Prelungit nr. 37 Brăila s-a implicat în derularea proiectelor din Programul Erasmus + încă de la începerea acestuia, în 2014. Am debutat cu Proiectul KA2- „Experiments-the best learning science” în perioada 2014-2016, am continuat în următorii doi ani școlari cu proiectul KA2 – „Fearless Child Makes A Cheerful Child” și între 2019-2022 am implementat proiectul KA2- “Place to be……to live in harmony”.
În aceste proiecte de colaborare între școli și grădinițe din spațiul european, am descoperit sistemele educaționale ale țărilor partenere, profesorii au fost în activități de învățare/formare la grădinițele colaboratoare, am fost gazde pentru acțiuni planificate. Rodul implicării și al muncii preșcolarilor, profesorilor, familiilor, dar și al colaboratorilor noștri, se regăsește în progresul obținut de preșcolarii noștri, în dezvoltarea și acomodarea lor la grădiniță și ,mai apoi, la școală, precum și în multele amintiri create împreună.
Din 2020 am îmbogățit experiența noastră Erasmus + prin implicarea în proiecte KA1, prin participarea profesorilor la cursuri de formare în cadrul proiectelor „Fabrica de fericire” și „Digitalizarea-ultima frontieră”. Suntem grădiniță acreditată Erasmus+, ceea ce ne conferă o recompensă a muncii noastre, dar și o mai mare responsabilitate în a aplica principiile europene și naționale în educația copiilor.
Vă invităm să ne urmăriți activitățile în proiectele Erasmus+ în linkurile asociate și să vă alăturați inițiativelor noastre!
„Experiments-the best learning science” – https://twinspace.etwinning.net/9553/home
„Fearless Child Makes A Cheerful Child”- https://live.etwinning.net/projects/project/135088
“Place to be……to live in harmony”- https://live.etwinning.net/projects/project/210462
„Fabrica de fericire”- https://twinspace.etwinning.net/177546/home
„Digitalizarea-ultima frontieră”- https://twinspace.etwinning.net/244477/home
”Digitalizarea, ultima frontieră” – anul 3 financiar
Simpozion organizat in cadrul proiectului cu participare internationala si publicarea materialelor intr-o carte electronica cu ISBN. https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1knA2nqGxvmpFmeVfrQ6QhMhAH_5ut7dm
Activitate job shadowing la o grădiniță din Ankara, Turcia cu participarea a 2 educatoare pentru observarea modului în care profesorii relaționează cu familiile și cum organizează activități extracurriculare. https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1y8LU7WAKsO1I_90BQoEb4Bf_l7mKD_YW
Activitate de diseminare a proiectului în cadrul Cercului pedagogic al educatoarelor cu prezentarea modului în care rezultatele de învățare sunt incluse în practica și cultura noastră organizațională. https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1L59JvSEjcYMMEpO6ZRDFiM8caVp-EaG8
Activitate de diseminare în cadrul Cercului pedagogic al responsabililor comisiilor pentru proiecte și programe educative cu prezentarea proiectului, rezultatelor Acreditării Erasmus+ în primii doi ani de implementare și Programul „Grădinița după grădiniță”. https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1RHWtdPn9ewliSFw42E-r2NWw765zJ51w
Curs „Inclusive education for all” desfășurat la Paris, Franța cu participarea a 2 educatoare. Cunoștințele și competențele acumulate în această mobilitate sunt de ajutor pentru construirea unei strategii pentru asigurarea incluziunii în gradinița noastră. https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1qFcPm5Ynlo_Taz95ZhydiVuaLfDsObzl
Curs de formare „Inclusive Education” în Budapesta, Ungaria cu participarea a doi profesori din grădinița noastră. Cele două educatoare au avut ocazia să descopere modalități prin care pot fi identificați și sprijiniți copiii cu nevoi de incluziune și să viziteze o instituție școlară care este recunoscută cu acțiuni în comunitate în acest sens. https://drive.google.com/drive/u/0/folders/193L0qjU1wavLsdiSl4BhT7KoF4Z1BQMf
Curs de formare în Praga, Cehia pentru 3 educatoare ale grădiniței noastre. Au fost create legături cu alți profesori participanți pentru viitoarele proiecte de parteneriat, au fost exersate modalități de intervenție ale profesorilor în adaptarea copiilor la grădiniță și s-au pus în scene momente evaluative și de recuperare pentru activitatea cu preșcolarii. https://drive.google.com/drive/u/0/folders/14iWProzzpQlyuTciHSCUtpoDFXqG5XQ0
Activitate job shadowing la Grădinița Rakvere Kungla din Estonia. Cele două educatoare participante au observat activitățile curente cu preșcolarii, modul în care profesorii amenajază spațiul educațional și cum organizează activitățile din programul Eco -Școala. https://drive.google.com/drive/u/0/folders/12t-WizHLAuaxbTlM7YPHJx3EDeto9hn_
Activitățile Programului “Grădiniță după grădiniță” continuă și în anul școlar 2023-2024. Profesorii grădiniței au organizat în primele două luni ale acestui an școlar patru întâlniri tematice cu părinții preșcolarilor noștri în care au încercat împreună să găsească soluții pentru o acomodare mai ușoară la grădiniță, pentru construirea unei comunicări eficiente între adulți și copil cu exemple de petrecere a unui timp de calitate împreună și prin folosirea instrumentelor digitale în organizarea de activități creative. Părinții au fost deschiși la temele de gândire propuse de profesori, și-au exprimat o parte din temeri referitoare la influența tehnologiei în creșterea armonioasă a copiilor și au participat cu idei și exemple proprii. Prin aceste activități descoperim că putem construi punți de comunicare eficientă în relația familie-grădiniță, că putem conlucra pentru a crește copii sănătoși și veseli și cărora li se crează posibilități să fie empatici, responsabili și prietenoși.
METODE INOVATIVE DE PREDARE PRIN FOLOSIREA INSTRUMENTELOR DIGITALE DE ÎNVĂȚARE
Ne aflăm în secolul XXI în care tehnologia nu cunoaște limite. Aceasta este faza de dezvoltare radicală în care tehnologia acaparează fiecare nișă și fiecare colț. Smartphone-urile, laptopurile și tabletele nu mai sunt cuvinte necunoscute. În această fază, sistemul educațional evoluează pentru a se îmbunătăți, deoarece elevii acestei generații nu s-au născut pentru a fi îngrădiți de limitele unei simple învățări, curiozitatea lor este vastă și nu poate fi satisfăcută de sistemele educaționale concepute anterior.
În cadrul proiectului ,,Digitalizarea- ultima frontiera”, cu nr. de referinta 2022-1-RO01-KA121-SCH-000058543, la cursului ,,Creativity in the Classroom and Different Ways of Displaying It”, care s-a desfășurat în luna perioada 28.05-02.06.2023 în Split, Croația, au participat două cadre didactice ale Grădiniței cu P.P. nr. 37 Brăila: prof.înv.preșc. Gabriela Bogzoiu și prof.înv.preșc. Emanuela Turcu. Participantele la mobilitate și-au îmbunătățit competențele în folosirea unor aplicații ajutătoare în desfășurarea mult mai ușoară a activităților didactice. Învățarea interconectată și integrată obligă instituțiile de învățământ și universitățile să treacă treptat la un mod complet online, ceea ce poate duce la îmbunătățirea rezultatelor învățării.
Pentru a se adapta la potențiala explozie de conținut media bogat transmis prin rețele, este posibil ca instituțiile să fie nevoite să investească în echipamente de rețea de înaltă tehnologie. De asemenea, este posibil să aibă nevoie de o infrastructură suplimentară pentru dispozitive de alimentare și de răcire pentru a susține un timp de funcționare maxim al rețelei. Un exemplu il poate reprezenta ,, Interactive floor” ce reprezinta un mijloc de desfasurare a lectiilor intr-un mod util si atractiv. Cadrele didactice pot implementa diverse jocuri cu caracter educativ pe care sa-l prezinte copiilor si in felul acesta educatia va fi mult mai atractiva pentru copii.
Pe tot parcursul cursului au fost prezentate diferite metode de transmitere a informatiilor in functie de nivelul de intelegere al copiilor intr-un mod distractiv si atractiv, dar care si solicita gandirea si creativitatea copiilor, dar si cum pot cadrele didactice fi capabile sa creeze si sa dezvolte creativitatea si imaginatia copiilor. Cunoștințele, exemplele de folosirea a acestor aplicații, precum și competențele acumulate au fost diseminate de participantele la curs în cadrul colectivului de educatoare ale grădiniței, dându-se astfel posibilitatea tuturor colegelor să aplice la grupe noile informații.
Mobilitatea descrisă a fost posibila cu sprijinul Uniunii Europene prin Programul Erasmus+.
Vă invităm să ne descoperiți proiectul și pe pagina etwinning: https://twinspace.etwinning.net/244477/pages/page/2298322
Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei.
Schimbările climatice și dezvoltare sustenabilă: Acționează, Fii verde- Cum pot modela un viitor mai bun școlile prietenoase cu mediul
În cadrul proiectului ”Digitalizarea – ultima frontieră”, cu nr. de referinta 2022-1-RO01-KA121-SCH-00005854, coordonat de Grădinița cu Program Prelungit nr. 37 Brăila am participat în perioada 15-21 mai 2023, la cursul „Climate Change and Sustainable Development: Take Action, Go Green – How Eco-Friendly Schools can Shape a Better Future „, în Porto, Portugalia. Această mobilitate a fost posibilă cu sprijinul Uniunii Europene prin Programul Erasmus+, în cadrul Acreditării Erasmus+, anul II financiar.
Celelalte țări participante au fost: Italia, Spania și Finlanda, iar cursul a fost susținut de trainerul Evdokiya Tsvetichova din Bulgaria.
Pornind de la ideea formulată de Ban-Ki moon, secretarul general al ONU în 2014 ”Nu avem planul B pentru că nu există planetă B” și de la dezvoltarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (ODD) pe tot parcursul ultimilor ani, tema propusă a stârnit interesul tuturor participanților deoarece este o problemă care ne privește pe noi toți. S-a vorbit despre schimbările climatice: cauze și efecte, despre dezvoltare sustenabilă, dar partea cea mai interesantă a fost cea despre școlile eco: ce înseamnă și cum să devii o școală eco certificată.
În acest moment există 59.000 școli eco în 68 de țări având ca slogan ”Implicarea tinerilor de astăzi pentru a proteja climatul de mâine”. Partenerii instituționali ai acestor școli sunt:
Scopul Școlilor-Eco este de a se asigura că tinerii au puterea de a fi schimbarea pentru sustenabilitate de care are nevoie lumea noastră, implicându-i într-o învățare atractivă, orientată spre acțiune și responsabilă din punct de vedere social.
Avantajele Școlilor Eco
- Pentru elevi:
– îi inspiră și îi împuternicește ca lideri ai schimbării
– crește implicarea, simțul responsabilității și mândria de a fi elev
– dezvoltă caracterul acestora
– asigură o învățare interdisciplinară dincolo de clasă
– e atractiv, distractiv
- Pentru școli:
– creează legături cu comunitatea și nu numai
– perfecționarea școlilor
– colaborarea cu diverse ONG-uri, etc
– curriculum îmbunătățit
– crește starea de bine a personalului
– crește prestigiul școlii
– oferă recunoaștere și publicitate școlii
Temele abordate pot fi: apa, reciclarea, biodiversitatea, transportul, energia, nutriția sănătoasă, risipa, schimbările climatice, terenurile școlii, cetățenia globală, etc.
ȘAPTE PASI CĂTRE O ȘCOALĂ ECO
- Formați un Comitet Eco
Componența acestuia poate fi: studenți, profesori, director, personal nedidactic și auxiliar (secretar, îngrijitor), părinți, membri ai Consiliului de administrație, membri interesați și relevanți ai comunității lărgite.
- Faceți un audit de susutenabilitate
Acest lucru ajută școala să identifice impactul actual asupra mediului, precum și impactul social, evidențiază aspectele pozitive dar și pe cele negative.
- Plan de acțiune
Planul de acțiune este nucleul activității și ar trebui dezvoltat folosind rezultatele auditului de sustenabilitate. Identificați zonele prioritare din școala dumneavoastră. Creați un plan de acțiune pentru a rezolva sau îmbunătăți aceste probleme. Planul de acțiune ar trebui să includă: sarcinile necesare, persoanele responsabile și intervalul de timp pentru acțiuni în vederea atingerii obiectivelor/țintelor urmărite. Pentru a fi mai ușor de gestionat, pot fi urmărite cel mult trei teme simultan.
Faceți-vă planul de acțiune SMART (specific, măsurabil, realizabil, realist și încadrat în timp). Ca în orice aspect al procesului Școală-Eco, elevii ar trebui să fie implicați cât mai mult posibil în elaborarea Planului de acțiune.
- Monitorizați și evaluați
Rezultatele monitorizării ar trebui să fie actualizate în mod regulat și afișate pentru ca întreaga școală să le vadă. Evaluarea urmează monitorizării. Evaluarea succesului activităților dumneavoastră vă va permite să faceți modificări la Planul de acțiune, dacă este necesar.
- Integrarea activităților în curriculum
Legarea activităților Școlii-Eco de curriculum asigură că acestea sunt cu adevărat integrate în comunitatea școlară. Integrarea lor în curriculum se poate face, fie direct prin ore specifice, fie prin predare inovatoare. Elevii din întreaga școală ar trebui să înțeleagă modul în care problemele sociale și de mediu din viața reală sunt tratate într-un cadru real.
- Informați și implicați
Acțiunile nu ar trebui să se limiteze doar la școală: de exemplu, elevii ar trebui să pună în practică și acasă ideile din planul de acțiune. Este esențial ca întreaga școală să fie implicată în programul Școală-Eco, iar comunitatea mai largă să fie conștientă de acesta.
Mijloacele de furnizare de informații pot include: adunări școlare, aviziere școlare, buletine informative și site-uri web școlare, piese școlare, prezentări de modă bazate pe probleme de mediu și sociale, scrisori către întreprinderi și corporații, locale și naționale, presă, radio și televiziune, etc.
- Generați un Cod Eco
Acesta este de fapt o declarație care reprezintă angajamentul școlii față de sustenabilitate. Codul-Eco ar trebui să fie memorabil și familiar pentru toată lumea din școală, să conțină principalele obiective ale planului de acțiune și să fie afișat vizibil. Formatul este flexibil (poate fi un cântec, desen, model, poezie etc.).
Este esențial ca elevii să joace un rol cheie în dezvoltarea Codului Eco, deoarece acest lucru le va oferi un sentiment mai mare de responsabilitate față de valorile pe care le reprezintă.
Respectând aceste etape și grădinițele pot deveni organizații eco.
Tot în această mobilitate am vizitat și o Școală Eco, din Vila Nova de Gaia, Porto în care ne-a fost prezentat un astfel de program prin care școala respectivă primise acreditarea de Școală Eco. Consider că astfel de mobilități ne lărgesc orizontul, oferindu-ne posibilitatea de a cunoaște și interacționa și cu alte sisteme de învățământ. Mai mult decât atât, tema pusă în discuție necesită luarea unor măsuri urgente dar și acțiune imediată și ne dorim ca noi și urmașii noștri să devenim conștienți că ești singura noastră casă, pe care trebuie să o protejăm cât mai mult posibil.
Vă invităm să ne descoperiți proiectul și pe pagina etwinning: https://twinspace.etwinning.net/244477/pages/page/2298322 și pe site-ul grădiniței https://gradinita37braila.ro/
Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei.
Director, prof. Jălăveanu Doina
Prof.înv.preșcolar, Dudulea Cătălina
Sub umbrela Acreditării Erasmus+ obținută de grădinița noastră pentru perioada 2020-2027, continuă activitățile propuse în naul II financiar al proiectului „Digitalizarea-ultima frontieră”.
Urmărind atingerea obiectivelor în ceea ce privește creșterea competențelor profesorilor grădiniței în folosirea platformelor și instrumentelor digitale pentru activitățile de la grupă dar în sprijinul dezvoltării organizației noastre, două cadre didactice au participat la cursul de formare în parteneriat cu formatorul ITC Tnternațional Training Center cu titlul „Going Digital in an Innovative Classroom, în Praga”, Republica Cehia, în perioada 13.02.2023-17.02.2023.
Pe parcursul celor 5 zile de curs, profesorii au descoperit și s-au familiarizat cu următoarele instrumente digitale ce pot fi adaptate și folosite în activitățile cu preșcolarii sau în activitățile comisiilor de la nivelul organizației preșcolare.
Worksheet – https://www.liveworksheets.com/worksheets/ro
https://www.liveworksheets.com/du3353705co
Nearpod – https://nearpod.com/
https://nearpod.com/library/preview/lesson-L131355850
Storyjumper– www.stroyjumper.com – instrument pentru creat animație pentru copii, cărți digitale și multe alte secvențe de învățare audio și video. Se poate transmite doar în format online. Pentru cartea tipărită trebuie să avem cont plătit.
https://www.storyjumper.com/book/read/149612741 -www.storyboardthat.com – instrument pentru creat animație cu scene din medii diferite, caractere ce pot fi puse în situația de a crea dialoguri. Se poate lucra pe platformă dar materialul poate fi tipărit sau descărcat.
-www.worksheetworks.com – instrument pentru creat probleme de matematică, puzzle, semne grafice, elemente pentru coordonare oculo-motorie și multe alte probleme pentru alte discipline.
WorksheetWorks_CountingFlashcards_1.pdf
WorksheetWorks_Amazing_Maze_1.pdf
WorksheetWorks_Visual_Addition_2.pdf
https://www.the-qrcode-generator.com/
https://www.pbslearningmedia.org/
http://www.makebeliefscomix.com/
http://www.classtools.net/QR/qr_generator.php?fold=2&fname=e5XjU&diff=0
http://www.learnnc.org/lp/media/articles/bloom0405-3/bloompix.html – Bloom’s Taxonomy
https://www.the-qrcode-generator.com/ – For creating QR codes
http://www.storyjumper.com/ ( for creating your own book )
https://reading.ecb.org/ – For Metacognition
https://getkahoot.com/ – (For Kahoot)
https://quizizz.com/ – (For Quizizz)
https://plickers.com/ – (For Plickers)
Videos for PBL
https://www.youtube.com/watch?v=5p3RAkRNLpU&t=40s
https://www.youtube.com/watch?v=ULIBoDGqYvI&t=51s
Ca urmare a exersării acestor aplicații, profesorii au putut crea conținut educațional pentru activitățile instructiv-educative dar și extracurriculare cu preșcolarii, au putut desfășura activități de consiliere cu părinții preșcolarilor în teme ca “Gândirea creativă”, “Folosirea inteligentă a device-urilor la vârste mici”, “Storytelling digital”, “Benefits of gamification”.
În Grădinița cu Program Prelungit nr.37 s-a desfășurat în perioada 24-26 martie 2023 activitatea de formare, ca parte a Programului Erasmus+, în proiectul „Digitalizarea-ultima frontieră”, anul II financiar, cu prezența expertului invitat, domnul Giacomo Gerlini de la EuroPro-Italia, care a susținut în fața profesorilor cursul cu titlul „Peace circles in kindergarten: How non-violent communication and school circles can promote a peaceful and inclusive environment”. Pe parcursul acestui curs, profesorii au aflat informații utile despre comunicare, despre construirea unor relații funcționale cu preșcolarii, cu părinții acestora, cu colegii de lucru și au exersat modalități prin care pot crea un climat incluziv în sala de grupă. Prin cursul de formare, la care au participat toate cadrele didactice ale grădiniței, se continuă implementarea proiectelor Erasmus+ în unitatea preșcolară, pregătirea profesorilor pentru a oferi servicii educaționale de calitate comunității locale și dezvoltarea organizației noastre prin construirea de noi parteneriate.
Proiecte ale Grădiniței cu P.P. nr.37 Brăila
Participare cu material informativ la Concursul E.T.I.C.
Diseminare activitate cerc proiecte educationale – martie 2022
Diseminare activitate job shadowing Ungaria
Folosirea platformelor educaționale în activitatea cu preșcolarii
Activitate de formare -curs Italia
Grădinița cu Program Prelungit nr. 37 Brăila invită cadrele didactice să participe la Simpozionul „Digitalizarea în contexul învățământului actual”, organizat în cadrul Programului Erasmus+. Participarea este gratuită iar cei care participă vor primi certificat de implicare în activitatea proiectului nostru Erasmus+ și cartea electronică cu ISBN în care vor fi publicate materialele. Mai multe informații se regăsesc în următorul material.