Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Strategii
1. Creșterea progresivă, în fiecare an școlar, a numărului de profesori ce își centrează activitatea didactică pe conceptul de învățare activă, respectiv pe conceptul de dezvoltare globală și optimală a fiecărui preșcolar în parte.
Argumentare: Din analiza SWOT, unul din punctele slabe este „inconsecvența aplicării, în procesul instructiv-educativ, a unei ponderi ridicate a metodelor activ-participative care să asigure caracterul practic-aplicativ și învățarea prin descoperire”, ceea ce ar putea conduce la desfășurarea unui proces instructiv-educativ defectuos, cu implicații asupra dezvoltării preșcolarilor. Această competență este absolut necesară deoarece permite dezvoltarea globală și optimală a fiecărui copil, dar presupune totodată o serie de transformări ale ambientului educațional, a modului de organizare a învățării și a practicilor curente din grădiniță. Ne propunem ca în următorii doi ani școlari să creștem ponderea acestor activități în programul zilnic al copilului, pentru a asigura acele abilități necesare formării competențelor cheie de mai târziu.
2. Participarea (a unui număr de minim 15 cadre didactice -50%), la activități de formare și dezvoltare a carierei în educație. Mentorat informal, formal și peer-learning la locul de muncă.
Argumentare: Un alt punct slab care reiese din analiza SWOT este „Nesiguranța cadrelor didactice debutante și a celor cu grad definitiv (50% a personalului didactic de predare) în realizarea demersului didactic. De aceea, ne-am propus să facilităm adaptarea la comunitatea educațională a celor aflate la începutul carierei didactice prin mentorat, dezvoltarea profesională la nivel școlar a mentorilor și mentoraților, să asigurăm sporirea dezvoltării profesionale prin oferirea de oportunități continue, prin asigurarea vizibilității competențelor și valorificării potențialului fiecăruia. Participarea la cursuri și mobilități de formare profesională, prin intermediul proiectelor Erasmus+, cât și susținerea inspecțiilor și a examenelor pentru gradele didactice vor fi pregătite printr-o serie de activități specifice, care vor fi prevăzute în planurile operaționale.
3. Creșterea stării de bine la nivelul grădiniței, în fiecare an școlar, construind o echipă autentică de îngrijire și învățare – copii, părinți, educatori, specialiști, factori decizionali ai comunității – în cadrul căreia copiii sunt permanent încurajați să exploreze, să experimenteze, să creeze, să descopere cine sunt și ce anume le place să facă într-un mediu fizic adecvat.
Argumentare: Lipsa de disponibilitate a părinților, angrenați în activitatea lor profesională, pandemia de Coronavirus generează incertitudini și o stare de anxietate la nivelul întregii comunități; Toate aceste aspecte care reies din analiza punctelor slabe și a amenințărilor ne-au determinat să ne propunem atingerea unui astfel de obiectiv prin programe și activități cu un puternic accent pe îngrijire, comunicare, interacțiune și dialog, ca factori cheie care susțin învățarea și starea de bine.
4. Menținerea prestigiului unității ca Grădiniță Acreditată Erasmus+ 2021-2027 pentru proiecte de mobilitate și dezvoltarea parteneriatelor cu structuri implicate în educație prin programe și proiecte locale, regionale, naționale. Manifestare de competențe noi ale cadrelor didactice reflectate în activitatea cu preșcolarii.
Argumentare: Amenințarea de diminuare a interesului cadrelor didactice cu experiență sau începătoare de a participa în echipele de implementare a proiectelor poate aduce o scădere a calității actului educațional, o influență negativă asupra tuturor componentelor instituției noastre. În argumentarea alegerii acestui obiectiv avem în vedere implicarea educatoarelor în aceste parteneriate în vederea realizării unei interacțiuni constructive a preșcolarilor și cadrelor didactice cu ceilalți parteneri și promovarea grădiniței. Finanțarea de Comisia Europeană prin ANPCDEFP se realizează dacă evaluarea raportului după fiecare proiect este favorabil.